Boken, just nu

Boken som jag läser just nu och som jag helt utan lov knyckt från systers hylla heter Vita tänder och är en såndär bok som när man börjar läsa den aldrig tror att man ska läsa ut. Den är liksom seg och bökig himla länge. Inte en bra egenskap om man är en bok som ni förstår. Men nu när jag har uppskattningsvis 20 sidor kvar så tycker jag nog att den är lite intressant ändå. Kanske undrar nu någon vad boken handlar om? ja det är lite oklart och samtidigt ganska enkelt. Det handlar först två sedan tre rätt disfunktionella familjer, om hur barnen växer upp och mer och mer sätter sig emot sina föräldrar och deras gamla sätt att se på samhället. Ja, det är i alla fall min tolkning. Syster har kanske en annan och grannen vår antagligen ytterligare en tolkning. Hon läste inte ut den. Jag tror bara att jag inte läst ut en bok som jag påbörjat. Man måste ju avsluta det man börjar med även om det tar en smärre evighet. Fast den boken som fick mig att ge upp var otroligt tråkig och säkert alldeles för svår för mig då. Tror den hette Pilotens hustru. Läs den inte. Det är härligt att hitta en bok som man fastnar i och inte alla har lust att släppa. På sistone har jag dock valt böcker som inte riktigt är sånna så nästa bok ska vara en lättläst sak med humor. Det blir nog den tidigare nämna systerns födelsedagspressent till mig.

Nu blev klockan mer än jag tänkt att jag skulle uppleva ikväll så det är väl dags att sätta en sista punkt i detta lite intetsägande inlägget. I morgon fyller riddaren år och det ska det fikas för. Sen fyller en man med många namn år och dagen efter fyller en annan vän lika mycket. Grattis. Kram.


Kommentarer
Postat av: Elias

Hej! Tänkte bara titta in och säga att min blogg är öppen igen... =)

Postat av: Elias

...i övrigt har jag blivit sämre och sämre på att fortsätta med böcker som inte börjar få fart efter typ 50 sidor. Hade mycket större tålamod när jag var yngre...

2007-12-13 @ 13:02:26
URL: http://eliasreflex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback