Det är vår nu

Ja så i helgen fyllde jag 20 år och det firade jag med vänner, självklart besökte jag även det omtalade system bolaget och ja kassören sa grattis. Men jag undrar varför system bolaget heter som det gör? Nån som vet?
På sistone har jag hört uttrycket "på åldernshöst" fler än en gång. Det kan bero på att jag just blivit ett år äldre (antagligen visare också)  och att jag kanske går igenom en tyst ålderskris och liksom bara tror mig höra det överallt. Som när man leter efter en ny jacka och plötsligt har alla överallt jättefina jackor. Men hur det än är varför jag hör just dessa ord i tid och otid så undrar jag varför det ens heter så? Åldernshöst, varför inte vår? sommar? eller vinter? Jag kan hålla med om att höst i sammanhanget klingar bättre i munnen men samtidigt så låter det lite deprimerande. Jag tycker inte att det ska bli jättehemskt att bli äldre. Kom igen när du fyller 50 kanske nån tycker och ja då har jag kanske ändrat mig, men då har jag i alla fall upplevt 30 år till av liv och har kanske 30 kvar att leva. Tänk vad mycket man kan göra under så många år, speciellt när man inte tvingas slösa bort år som man inte minns något av. Sen följer åren där man börjar glömma och då kan jag hålla med om att ålder i allmänhet verkar deprimerande men just nu så tycker jag att man lika gärna kan kalla åren som kommer för åldernsvår. Eller ska man kanske dela upp åldrarna i årstiderna. Sommaren kan vara när man är liten och livet är rätt enkelt, våren är ungdomen och en bra bit framåt när man liksom skapar sig ett eget liv. På våren börjar ju saker blomma och vakna till liv liksom. Hösten får vara när man börjar bli till åren och vintern är väl åren på hemmet. Jag hörde en författare som sa att han tycker att metaforer var att skriva läsaren på näsan, så förlåt om ni har bläck på er nos. Kram

Kommentarer
Postat av: Micha

Det heter inte "System bolaget" det heter Systembolaget ;P

Postat av: mia

ett fint inlägg syster! och ang. ovanstående kommentar så tycker jag att den är poänglös. diverse existerande eller icke existerande mellanrum förtar knappast intrycket av det innehållsliga. så det så. sprattla vidare sis! kram tillbaka.

2007-11-28 @ 10:59:07
Postat av: Elias

Hej! Jag tänkte bara titta in och berätta att jag har stängt ner min blogg idag, efter att några högerextremister lagt upp länk till den på en rasistisk sajt. Så om du brukar läsa min blogg vet du vad som hänt. Kanske kommer en ny blogg, vem vet? Mvh. Elias

2007-12-08 @ 18:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback