Kunskapskorvstoppning

Jaha så var det tentatider igen, en liten suck drar jag efter det konstaterandet. För det här med kunskapskorvstoppning på två dagar för att sedan skriva en himla smörja och efteråt glömma allt med öl/cider/vin- alkohol, hur kul är det egentligen? Ja ni kan få en skala mellan ett och tio som hjälpmedel för att svara. Trots att jag nu har prövat på både att skriva en saltenta och flera hemtentor kan jag inte bestämma med vad jag föredrar. Det grundar nog sig i att tentor överuvudtaget bara är fyllda av ångest och väldigt lite glädje, alltså är det svårt att föredra någon typ alls. Och samtidigt så lite att göra åt det hela. Nån sa kämpa? tja okej. Tur att jag har en trevlig helg att se fram emot. Det blir premiärkryssning för mig.

Idag var vi på Etnografiska museet med klassen och kollade på en utställning om Nordamerikanska indianer och fick träffa den ansvarige mycket speceilla intendenten. Vi hade som uppgift att se utställnigen utifrån ett kritiskt perspektiv, massa olika kritiker skulle det vara. Och faktiskt så blev jag inte alls särskillt imponerad av det hela. Det var väldigt lite känsla i hela grejen och promenaden jag tog från museet  genom diplomatstaden och längs strandvägen gav många fler intryck. Soligt och fint var det. Så det så. Det kan ha varit så att den hetsiga skolklassen som var där samtidigt förtog lite av intrycket, men bara marginellt säkert.

Ja nu får det räcka med uppdatering, jag tar små steg i mitt bloggande. Nu är det istället dags för några kastruller att bli diskade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Gulle, man får ju hoppas att en del av "kunskapskorven" stannar kvar någonstans, någon tid och till någon nytta, man vet aldrig. Kunskap är makt, om inte annat när man spelar TP.

Kram Andy

2009-02-18 @ 17:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback