Hej det här är 112, vad har hänt?

-Hej det här är 112, vad har hänt?

-Jo, jag tror det brinner i lägenheten under min.

Klockan 6 imorse vaknade jag och F av att det pep och luktade rök, men varken pipet eller röken kom från min lägenhet. Så efter vissa utforskningar i trapphuset och ute på gården kom vi fram till att det måste vara i lägenheten under som det ryker, samma längenhet där det var fest igår och personen som bor där bestämde sig för att laga mat mitti natten och inte stänga av plattan. Den senare informationen fick vi av brandmännen som stormade in och väckte grabben som låg och sov genom alt oväsen oc rök! Alltså det luktrar fortfarande brännt ungefär som det gör när man rostar en macka förlänge, gånger ett par gånger. Eftersom ingen verkade vara där inne så ringde jag 112 och inte långt efter så var det två stora brandbilar här, en ambulans, en akutbil och polis. Nu behövdes det egentligen bara en person som drog i dörrhandtaget eftersom dörren tydligen var öppen, men sånt kan man ju inte veta. När grabben som jag väljer att kalla personen vars lägennhet var rökfylld  fått uppvaktning av brandmän i full mundering och kommit ner till oss på gården, vägrade han tro att det var i hans lägenhet som det hela hade börjat. Jag menar visst det var där ifrån som ljudet av brandvarnaren kom ifrån, och jo det var mycket rök. Men man vet ju aldrig. Inte fören brandmännen och ambulans sjukvårdarna pratade med honom fattade han att det var från hans lägenhet en platta trorrkokat. Jag har hört att det är farligt att sova i ett rökfullt rum så jag vill se det som att vi gjorde honom en tjänst.

En händelsefull morgon alltså.

Kommentarer
Postat av: Maja

Hej å hå! Och nu har jag hittat till dig! Och resten av dagen var ju rätt händelsefylld den med.... torka bajs, dricka iste, jaga ankor, äta pasta, titta på bebis, leka i solstol och titta på entusiastiska gräsklippare! NU sover bägge barnen... så jag börjar ladda om för jogg. Känns... sådär! Skulle helst bara vilja sova! Kram! /Maja (TRÖTT!)

Postat av: Jocke

Ignorance is bless som det heter... ;)

2009-07-21 @ 16:35:51
URL: http://jocke.vicestyle.se
Postat av: V

Oj jäklar, ja det lät sannerligen som en händelserik morgon =/

2009-07-27 @ 15:13:32
URL: http://wickit.blogg.se/
Postat av: mia

Hallå! Ska du blogga här snart eller!?

2009-09-02 @ 01:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback