En trevlig kväll

Nu sitter jag här i soffan och gör mest ingenting, Sofia har varit här och vi har lagat god wok, gått på promenad, plockat fina blommor (som nu gör att det doftar gott i min lägenhet!) och tittat på bonde söker fru och smaskat på en mycket lyckad kladdkaka. Sen har vi pratat om massa saker också, det är trevligt att ha någon man kan prata med om allt möjligt och veta att man inte är ensam om att vara knäpp, hehe. Tack liksom.
Nu tänkte jag istället för att gå och lägga mig försöka kolla upp lite intressanta kurser som jag eventuellt skulle vilja läsa i höst i Belfast. Min studievägledare säger att jag får läsa vad jag vill och då får jag ju tro honom. Problemet är bara att orientera sig på universitetets hemsida, engelska är inte altid så förståligt nämligen, speciellt inte då saker och ting har samma namn men betyder olika saker i olika sammanhang. Det här med att göra saker lättförståliga är kanske inte universitets uppgift.... eller?

Vad händer mer i helgen då? Jo imorgon har jag träning och plugg på schemat och på lördag blir det grilling, grilling, firade och trevligheter. På söndag blir det, gissa..... jo grilling.

Mamma ringde föresten idag och frågade om jag ville följa med till skeppis i helgen, kruxtet var ju bara att hon och pappa redan hade lämnat sollentuna när hon kom på att ringa mig. Tokigt det kan bli ibland minsann.




Fina blommor va? Och helt gratis =)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Gulle du!

2009-05-28 @ 17:12:03
Postat av: Norea

Hej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback